A túlsavasodás megterheli
szervezetünket
The Open Nutrition Journal, 2008, 2, 100-105
(A Nyitott Táplálkozás Lapja)
Alkaline Mineral Supplementation Decreases Pain in Rheumatoid Arthritis Patients: A Pilot Study
Szerzők: Dr, Cseuz Regina1, Dr. Barna István2, Dr. Bender Tamás3 és Prof. Jürgen Vormann
1Revita Klinika, Budapest, 2Kisérleti Orvostudományi Kutató Intézet, Budapest, 3Irgalmasrendi Kórház, Budapest, Institute for Prevention and Nutrition, München (Megelőzés és Táplálkozás Intézet)
Lúgosító ásványi étrend-kiegészítő csökkenti a fájdalmat reumatoid artritisben.
A vizsgálat alatt étrend-kiegészítőt kapott csoport gyógyszereit (NSAID-k - nem szteroid gyulladásgátlók, és szteroidok) lehetett csökkenteni.
A bázikus étrend-kiegészítő javíthatja reumatoid artritisben a funkciókat, csökkentheti a fájdalmat és biztonságos kiegészítője lehet az RA páciensek szokásos kezelésének.
Összefoglaló:
A vizsgálat (Pilot Study) célja az volt, hogy megvizsgálják egy bázikus ásványi sókat tartalmazó étrendkiegészítő hatékonyságát reumatoid artritises (RA) paciensek betegség aktívitásának csökkentésében és hogy ellenőrizzék, vajon történik-e változás a keringő béta-endorfin koncentrációban. 37 paciens legalább két éve fenálló mérsékelten aktív RA-val, stabil gyógyszeres kezeléssel vett részt a 12 hetes vizsgálatban. A paciensek találomra (random) kerültek a szupplementált illetve a nem szupplementált csoportba (30 g bázikus ásványi só kiegészítés naponta). A szokásos gyógyszerelésüket megtartották. A betegség aktivitását, a fájdalmat és az egészséggel összefüggő státuszt jegyezték fel rendszeresen (DAS 28 - Disease Activity Score 28, Betegség Aktivitás Pont 28, VAS - visual analogue scale for pain, vizuális analóg fájdalom skála, HAQ - Health Assesment Questionnaire, Egészség Felmérő Kérdőív). Plazma immunoreaktív endorfint (ir-EP) mérték a vizsgálatban résztvevőknél és egészséges egyedeknél. DAS 28 és VAS csökkent a szupplementált csoportban, ugyanakkor nem volt változás ezen paraméterekben a kontrol csoportban. A szupplementált paciensek funkciói (HAQ) javultak. Az ir-EP szint mindkét csoportban emelkedett, de nagyobb mértékben a szupplementált csoportban.
A vizsgálat alatt csak a szupplementált csoport gyógyszereit (NSAID-k - nem szteroid gyulladásgátlók és szteroidok) lehetett csökkenteni.
Következtetés:
a vizsgálat azt mutatja, hogy egy bázikus étrend-kiegészítő javíthatja reumatoid artritisben a funkciókat és a fájdalmat és egy könnyű és biztonságos kiegészítője lehet az RA páciensek szokásos kezelésének.
A teljes eredeti cikk ide kattintva olvasható:
Alkaline Mineral Supplementation Decreases Pain in Rheumatoid Arthritis
|

|